Як створити цікавий та якісний блог

Інтернет і соціальні медіа змінили способи створення, пошуку і розповсюдження інформації. Люди здійснили перехід від ролі споживачів інформаційного контенту до його творців.
Блоги стали основою цієї трансформації. Ведення блогу дозволяє будь-якій людині з комп'ютером і доступом до інтернету поділитися своїми думками з усім світом. Давайте розглянемо параметри, необхідні для запуску і ведення блогу.

Обираємо мету


Спершу подумайте, для чого ви хочете завести блог.
 
  • Ви бажаєте поділитися новинами про життя вашої місцевої громади?
  • Ви - початківець фотограф і вам потрібна галерея для демонстрації своїх робіт?
  • Ви - експерт у певній галузі?

Потім подумайте про те, яку аудиторію ви хочете залучити і які теми були б їй цікаві. Найпопулярнішими темами сьогодні є політика, спорт, розваги, технології та бізнес. Хоча ці теми вдалі для початку, більшість успішних блогерів звужують фокус ще більше і концентрують увагу на конкретній темі або займають свою нішу.

Наприклад, замість інформації про технології, ваш блог може містити рецензії на нові планшети Android. Замість того, щоби писати про бізнес, ви можете розповісти про стартапи у сфері медичних технологій.

Створюємо власний блог


На наступному етапі подумайте про платформу, дизайн і назву для вашого блогу.

Технології постійно змінюються, тому, в той час як деякі люди використовують Twitter для розсилання повідомлень зі 140 символів, інші користуються Tumblr для швидкого завантаження фотографій, посилань і відео. В уявленні більшості блог - це веб-сайт, який дозволяє робити записи і регулярно обмінюватися інформацією.

Існує кілька безкоштовних платформ, що дозволяють створити блог за лічені хвилини, однак багато досвідчених користувачів оплачують послуги хостингової компанії, що дозволяє їм у значній мірі контролювати формат і оформлення блогу.

З точки зору дизайну, більшість платформ пропонують основні шаблони, якими можна скористатися при створенні блогу, і ще тисячі зразків оформлення, які ви зможете придбати у постачальників, щоб елементи сайту відповідали відповідному стилю. Якщо ви хочете додати сайту унікальний зовнішній вигляд, скористайтеся послугами графічного дизайнера.

Незалежно від того, який спосіб ви оберете, пам'ятайте про дві важливі речі. По-перше, зовнішній вигляд вашого сайту повинен відповідати його наповненню. Наприклад, для блогу про життя знаменитостей можна використовувати сміливі кольори і великі заголовки, в той час як для сайту про екологічно чисті матеріали краще використовувати більш скромний дизайн в зеленій гамі. По-друге, оптимізуйте дизайн для мобільних пристроїв. Блог, який добре виглядає на мобільних пристроях в наш час є не розкішшю, а необхідністю.

Настав час обрати назву для блогу. Хоча ідеальна назва - це одночасно мистецтво і наука, ось кілька простих порад. По-перше, вона має легко запам'ятовуватися, вимовлятися і відтворюватися на папері. По-друге, уникайте цифр, тире і підкреслень. По-третє, не слід використовувати торгові марки або назви інших підприємств чи виробів.

Обираємо власний формат


Багато хто використовує блог в якості онлайн-щоденника, платформи для висловлення своїх ідей. Однак вашим читачам буде легше зорієнтуватися, якщо ви організуєте ваші записи таким чином, щоб вони відповідали характеру блогу. Наприклад:
  • Новини: Якщо ви розповідаєте про події, станьте журналістом і будьте об'єктивні, наскільки це можливо, щоб заробити репутацію надійного джерела.
  • Інтерв'ю: Якщо ви берете у кого-небудь інтерв'ю, записуйте його у форматі запитань і відповідей.
  • Довідник: Якщо ви хочете навчити ваших читачів щось майструвати або виробляти, розділіть текст на пункти.
  • Подорожі: Якщо хочете поділитися з читачем своїми враженнями про цікаві місця, включіть у свою розповідь пейзажі і звуки з вашої подорожі.
  • Відгуки: Якщо ви бажаєте висловити свою думку з приводу нових товарів чи якихось авторських витворів, будьте чесні та заохочуйте читачів до діалогу.

Визначаємо періодичність записів


Вибравши формат, визначте періодичність записів. Раз на день? Двічі на тиждень? Кожен четвер о 9 ранку? Регулярність записів в блозі дозволяє вашій аудиторії зорієнтуватися на конкретний час, протягом якого можна очікувати появи нових повідомлень.

У багатьох випадках графік буде залежати від вашої теми. Наприклад, якщо ваша тема - спорт, ви можете публікувати записи після кожної баскетбольної гри команди, про яку ви пишете. Якщо ви аналізуєте політику, ви можете це робити кілька разів на місяць, але під час важливих виборів частота повідомлень може зрости до декількох в день.

Визначаємо характер блогу


Якби читач вашого блогу закрив очі і уявив, як ви безпосередньо до нього звертаєтеся, якими словами він би вас описав? "Характер" вашого блогу втілюється в унікальному стилі та енергії, якими володієте тільки ви. Іноді у вас виходить передати характер з першої публікації, а деколи він розвивається у вашому блозі з часом.

Ви є законодавцем моди, який впевнено повідомляє своїм читачам про нові тенденції? Можливо, ви представляєте середньостатистичного громадянина, розповідаючи про те, як політика уряду впливає на ваше місто?

Чи, може, ви - затятий мандрівник, готовий поділитися новими враженнями? Вибір за вами.

"Фішки" і напуття наостанок

  • Гроші - не мета. Хоча блог і може стати відправною точкою для інших проектів (виступів, продажів книг, консультування), краще не налаштовуватися на отримання доходу від блогерської діяльності.
  • Послідовність - передусім. Підтримувати блог не просто: 95% блогів в кінцевому підсумку згортаються. Регулярні записи і послідовний тон допоможуть вам залучити й утримати читачів.
  • Будьте товстошкірі. Якщо ви збираєтеся відкрити блог для коментування, будьте готові до розбіжностей та екстремальних поглядів. Не всі погодяться з вашою думкою, але сам факт того, що вона викликає жваву дискусію, означає, що ви зачепили за живе.
  • Просто зробіть це. Багато людей чекають ідеальних умов, перш ніж почати свій блог, і, в решті-решт, ніколи не розпочинають справу. Не чекайте ще один день. Почніть ваш блог сьогодні, і нехай ваш голос буде почутий.

ПРИМІТКА: Збираємо аудиторію

  • Використовуйте медіа ефективно. Дайте читачам більше, ніж просто слова на екрані. Спробуйте додати інші форми медіа в якості ілюстрацій до ваших текстів, включаючи великі, сміливі фотографії, відеосюжети, твіти та інфографіку.
  • Активніше спілкуйтеся. Просування вашого блогу в соціальних мережах дозволяє поширити ваш контент на широке коло друзів ваших читачів.
  • Публікуйте списки. Статті на кшталт "10 кращих способів подорожувати економно" все ще блукають інтернетом, тому що вони дієві. Люди люблять споживати контент в стислій і легкій для засвоєння формі.
  • Контактуйте з людьми. Встановіть контакт з ключовими впливовими персонами у вашій ніші і познайомтеся з ними, а також не забувайте спілкуватися з людьми на конференціях і різноманітних заходах.
  • Створіть першокласний контент. Немає нічого краще, ніж наполегливо попрацювати над створенням контенту, який люди хотітимуть читати і розповсюджувати. Комік Стів Мартін якось сказав: "Станьте настільки хорошими, щоб вони просто не змогли вас ігнорувати".

Немає коментарів: